fredag 26 december 2008

Alien vs Predator: Requiem (2007)

Uppföljaren till Xenomorph vs Yautja. Börjar lovande tycker jag. Ingenting i dialogen som jag stör mig på direkt tillskillnad från dess föregångare. Jag måste erkänna att den första hälften av filmen tyckte jag det var rätt spännande och intressant, trots att det här är mer som en vanlig skräckfilm, Ungdomar och annat löst pack i en småstad i USA terroriseras av en Predator efter att diverse Xenomorphs sluppit lös. Lite lustigt är att det verkar som Predatorn har kommit för att städa upp missen som gjort att Xenomorphsen kommit fria på jorden, han häller t.ex någon lysande vätska över Xenomorphsens lik för att förinta dess spår. Men om han inte vill att detta skall väcka uppmärksamhet, varför flår han då (i gammal Predator-maneér) och hänger upp sina egna mänskliga offer som råkar komma i hans väg då? Känns ju rätt idiotiskt om han skall röja undan Aliens att han skall dra uppmärksamhet till sig på det viset? Kanske är en lätt efterbliven Yautja? Jag menar det borde ju finnas sådana med? Nåja, andra halvan av filmen är mest slakt i väldigt mörka rum samt på natten så man ser inte mycket. Det tappade filmen en del på för mig.Men bortsätt från att man INTE SÅG ETT SKIT i andra akten så var den rätt underhållande. Första filmen (sin delvis töntiga dialog till trots) var aningen bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar