måndag 22 december 2008

It's alive 3: Island of the alive (1987)

Det började med en film från sjuttiotalet som handlar om en monsterbebis. 1987 kom då den tredje filmen i filmsviten "It's alive". I denna film har de kommit fram till i rätten att mörda bebisar, även monsterbebisar som är livsfarliga, kan man inte göra. De skeppas istället iväg till en öde ö. Självklart så kan inte folk hålla sig ifrån ön. Jag tappade lite av koncentrationen och kommer faktiskt inte ihåg varför de återvände till ön men det gör de iaf i en helikopter. När de överlevande flyr från mördarbebisarna i sin helikoper hade tyvärr en liten krabat klättrat ombord och biter ihjäl piloten. Vad resulterar detta i då kan man undra? En helikopter som krachar kanske? Det var iaf vad jag i min naivitet trodde men se på fan vad fel jag hade. En helikopter vars pilot blir biten när han flyger resulterar tydligen i att helikoptern sprängs - när den fortfarande är i luften! Mycket underligt. Explosiva bett verkar de ha de små mördarbebisarna iaf. Eller bebisar och bebisar, detta är ett par år sedan början av filmen så de har hunnit bli små kralliga monsterbarn. De lyckas sedemera lämna ön via en båt som fadern till en av monstrena kör åt dem. Nåja, förutom att jag skrattade till åt den plötsliga helikopterexplosionen och några andra smågrejor så kan man väl säga som så att det är ingen förlust om man inte ser den här filmen. Men är man bara tillräckligt uttråkad kan den kanske funka hjälpligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar