söndag 21 december 2008

Fantastic 4 (2005)

Såg den här för några år sedan men kommer inte ihåg så mycket av den och jag köpte nyligen ett två-pack med båda fantastistiska fyranfilmerna i en ask för enbart 79 Kronor (tack discshop). Så nu såg man om den.
Jag har för mig den inte var så fantastisk som dess titel antyder och ja, det stämde rätt bra.
Ioan Grufford som spelar Reed Ritchards har jag svårt att se som något annat än den pryda gentlemannen vid namn Horatio Hornblower som han spelar i den brittiska tv-serien Hornblower (mycket bra äventyrsserie om en officer i brittiska flottan på sent 1700 till tidigt 18oo-tal för övrigt).
Han var iofs även med i King Arthur som kom för några år sedan, behöver se om den igen känner jag (minns inte så mycket av den heller).
Är nog mest jag som projecerar Hornblower över den skådisens agerande, har du inte sett den serien om och om igen som jag så har man nog inga större problem med honom i rollen som fantastiska fyrans ledare.
Flamman var mest en egocentrerad och jobbig karaktär.
Ben var rätt irriterande han med, med sin korta stubin (som för övrigt tändes passande nog av flamman i tid och otid.
Filmen har ett okej underhållningsvärde tycker jag nog ändå men om man vill ha riktigt bra superhjälteaction så tycker jag nog X-Menfilmerna är mycket bättre men jag är partisk i frågan då jag läste x-men serietidningarna mycket när jag var liten, så det kanske beror på det.
Filmen är som sagt hyfsad om man gillar genren men ingen fullpoängare direkt. Lite småseg tycker jag nog ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar